Keresés

2023. szeptember 22., péntek

QS Europe: Az ELTE Magyarország vezető egyeteme


A Quacquarelli Symonds (QS) most először tette közzé európai egyetemi rangsorát, amelyben a régió 42 helyszínén összesen 690 intézményt vizsgáltak. Az Eötvös Loránd Tudományegyetem az összesített rangsorban a 208. helyet szerezte meg, ezzel az eredménnyel pedig a legjobb felsőoktatási intézménynek számít Magyarországon. Hazánkból egyébként összesen 15 egyetem került be a rangsorba, az ELTE után sorrendben a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (238.), a Szegedi Tudományegyetem (242.), a Debreceni Egyetem (258.) és a Pécsi Tudományegyetem (325.) következik.

A QS európai rangsora a szervezet más listáihoz képest módosított módszertan alapján áll össze, különös hangsúlyt helyez a nemzetköziesítésre, a mobilitásra, mivel azokat fontos európai értéknek tekinti, így bevezet egy új, a nemzetközi hallgatók sokszínűségére vonatkozó mérőszámot (International Student Diversity) is.

Egyetemünk már a 2023 augusztusában publikált ARWU-rangsorban is az élen végzett a hazai mezőnyben, a felsőoktatás két, mérvadónak számító rangsora szerint is a legjobb egyetem Magyarországon.

- A hír bővebben egyetemünk honlapján

Nincsenek megjegyzések: