A Magyar Tudomány Ünnepe idei rendezvénysorozatában Intézetünk az Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanárképző Központja által szervezett „Tudós tanárok – tanár tudósok” konferenciasorozatához kapcsolódott önálló szekcióüléssel. A "Fókuszban a tanulás és a tanítás értékelése" című rendezvény könyvtártudományi vonatkozásai köré szervezett "Könyvtár és értékelés" szekció Borsodi Csaba, az ELTE BTK általános dékánhelyettese vezetésével zajlott Intézetünkben. Borsodi Csaba elnöki köszöntőjében visszaemlékezett arra az időszakra, amelyben Intézetünk igazgatója volt. Intézetünk létrejöttekor vállalta el ezt a tisztséget, s legfőbb feladata akkor a tanszékek közötti érdekegyeztetés volt, így az oktatás értékelése, fejlesztése kevésbé lehetett fókuszban. A fokozatosan letisztult intézeti profil mellett munkánkat azóta is figyelemmel követi, s örömmel látogat hozzánk, eredményeinket ezúttal is érdeklődéssel hallgatja. Kiszl Péter intézetigazgató az intézményi kapcsolatok tapasztalatairól, a könyvtári munka mérhetőségének kérdéseiről tartott átfogó előadást. Kiemelte, hogy a minőség mérése, igazolása és biztosítása a könyvtári környezetben speciális feladat, az adott könyvtár hatékonyságát annak lehetőségeihez, a helyi olvasói igényekhez és a mindenkori könyvtártudományi elvárásokhoz egyaránt viszonyítani kell. Barátné Hajdu Ágnes tanszékvezető asszony Németh Katalin adjunktussal közös előadásában a 2017 őszén induló könyvtárostanári képzést állította fókuszba, a könyvtárhasználati órák értékelésének speciális módszereit elemezve. Záróelőadásában Senkei-Kis Zoltán folyamatos kutatásainak aktuális eredményeiről szólt, kiemelve több érdekes és tanulságos összefüggést a hallgatói értékelések, elvárások rendszeréből a könyvtárosképzésre és a könyvtáros pályaképre, könyvtárosképre vonatkozóan.
- A részletes program
- További képek galériánkban
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése