Keresés

2019. január 17., csütörtök

Újabb rangsorban javított eredményén az ELTE

Egyetemünk tizenkét helyet javított tavalyi eredményéhez képest a Times Higher Education Emerging Economies University Rankings 2019-es értékelésében: az ELTE a 119. helyet szerezte meg, és ezzel a feltörekvő gazdaságú országok intézményeinek listáján a vizsgált 7 magyar egyetem közül a második helyen végzett.

Hatodik alkalommal értékelte a Times Higher Education (THE) a feltörekvő gazdaságú országok egyetemeit. Az Emerging Economies University Rankings rangsorban az az 52 ország versenyez, amelyeket a Financial Times Stock Exchange (FTSE) idén ebbe a kategóriába sorolt. Egyetemünk tizenkét helyet javított tavalyi eredményéhez képest, ezzel a listán szereplő hét magyar egyetem közül a második. Ennél jobb eredményt az ELTE csak egyszer produkált, amikor 2016-ban a 112. helyen végzett ugyanebben a rangsorban.

A 2019-es listán 43 ország 442 egyeteme szerepel. A tavalyi eredményekhez hasonlóan idén is Kínából került a rangsorolt intézmények közé a legtöbb egyetem: az első tíz helyezettből hét működik az ázsiai országban, a 442 listázott egyetem közül pedig összesen 72. India továbbra is a második 49 intézménnyel, szemben a tavalyi 42-vel. A harmadik helyen Brazília áll 36 egyetemmel, tőle csak egy intézménnyel marad le Oroszország, ahol számos egyetem rosszabb helyezést ért el a tavalyinál.

Magyarországról ismét 7 egyetem került fel a listára. Az Eötvös Loránd Tudományegyetemet a Semmelweis Egyetem előzi meg: a SE a teljes összesítésben a 67. helyezett. Az ELTE után sorrendben a Pécsi Tudományegyetem (141.) és a Szegedi Tudományegyetem (162.) következik. A Debreceni Egyetem a 201–250. sávban, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem a 251–300., míg a Corvinus Egyetem a 301–350-es sávban végzett. A részletes eredmények országok, tudományterületek és az egyetemek neve szerint keresve böngészhetők a THE honlapján.

- további részletek egyetemünk honlapján

Nincsenek megjegyzések: