A könyvtár és az iskola kölcsönösen föltételezi egymást. Színvonalas oktatás nem is képzelhető el a megfelelő szellemi hátteret biztosító gyűjtemény nélkül. Napjainkban az iskolai könyvtár már nemcsak a hiteles ismeretek közvetítője, hanem oktatási feladatokat is el kell látnia.
Intézetünk kiadásában megjelent Csík Tibor Könyvtár és iskola című tanulmánykötete.
A tanulmánykötet a nemzetközileg meghatározó, normatív dokumentumok alapján mutatja be a könyvtárak oktatási tevékenyégével szembeni elvárásokat. A tanulmányok másik része azon kutatások eredményeit közli, melyeknek a célja annak bizonyítása volt, hogy az iskolai könyvtárak és a diákok tanulmányi eredményei között szoros kapcsolat áll fönn. A kutatások alapjául szolgáló reprezentatív, nemzetközi vizsgálatok (úm. PIRLS PISA) összehasonlíthatóvá teszik hazánk könyvtárainak hozzájárulását az eredményes tanuláshoz. A kötet tanulmányai nemcsak az oktató könyvtárak fontosságára kívánják fölhívni a figyelmet, hanem támogatni akarják az iskolai könyvtárak megújulását, segíteni a könyvtárosok képzését és szakmai fejlődését.
CSÍK Tibor: Könyvtár és iskola. Tanulmányok. Budapest, ELTE BTK Könyvtár- és Információtudományi Intézet. 2020.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése