Keresés

2020. április 24., péntek

A könyvtár- és információtudományi képzés ökológiája


Kiszl Péter intézetigazgatónak a Könyvtári Figyelő 2020. évi 1. számában megjelent átfogó tanulmánya elemzi a közelmúlt felsőfokú könyvtárosképzést érintő környezeti hatásait, bemutatja a hazai képzés jelenlegi rendszerét és kereteit, fejlesztésének irányait. Statisztikai adatok alapján meghatározza azokat a beavatkozási területeket, melyek hatására növelhető lenne a könyvtáros szak és a könyvtáros hivatás iránt érdeklődők, továbbá csökkenthető a pályaelhagyók száma. A 32 oldalas, több mint 130 jegyzetet tartalmazó közlemény nemcsak az egyetemi könyvtáros- és információs szakemberképzés, hanem egyúttal az azzal szimbiotikus viszonyban lévő magyarországi könyvtárügy 2020. év eleji helyzetének komplex megközelítésű, nemzetközi kontextusba helyezett lenyomatát is adja.

KISZL Péter: A könyvtár- és információtudományi képzés ökológiája. = Könyvtári Figyelő. 30. évf. 2020. 1. sz. 9-40. p.
Nyomtatható változat szabad elérése az EPA-ból


Ugyanebben a számban olvasható Fodor János adjunktus részletes beszámolója a 2019. november 26-án és 27-én, immár negyedik alkalommal megszervezett Valóságos könyvtár - könyvtári valóság című könyvtár- és információtudományi konferenciánkról, melynek előadásaiból már készül intézeti szakkönyv sorozatunk következő része.

FODOR János: Konferencia és ünnep. Valóságos könyvtár - könyvtári valóság IV. konferencia az Eötvös Loránd Tudományegyetemen. = Könyvtári Figyelő. 30. évf. 2020. 1. sz. 41-53. p.
Nyomtatható változat szabad elérése az EPA-ból

Könyvtári Figyelő 2020. 1. szám

Nincsenek megjegyzések: