Keresés

2007. november 1., csütörtök

Masters of Library Science Konferencia

Az ELTE BTK
Könyvtártudományi Tanszéke és Hallgatói Önkormányzata rendezésében
I. Masters of Library Science Konferencia
2007. november 15-16.
>> a konferencia honlapja << program | szekciók | regisztráció
  • Eladjuk, megveszik, eladják, elveszik (?) A digitális tartalmak privatizációja, kulturális örökségünk áruba bocsátása Hogyan viszonyuljanak a könyvtárak-közgyűjtemények a digitális jogok átadásának, megszerzésének, átjátszásának piacosodott körülményeihez? A digitális megőrzés technológiájának finanszírozási kérdései a könyvtárakban. Létezik-e együttműködés a közszolgálati műsorszolgáltatókkal a digitális örökség védelmében, közzétételében? Digitális elérhetőség, és a kulturális örökség cenzúrázása: anomáliák a kulturális örökség áthagyományozásának folyamatában. Manipuláció? Ha igen, tudjuk ezt befolyásolni?
  • Könyvtár 2.0 - Könyvtárosok a weben Integrálhatók-e web 2.0 alapú alkalmazások (social networking: blogok, wikik, RSS, bookmarking) a könyvtári környezetbe? A Web lehetőségeinek kiaknázása a könyvtáros képzésben, avagy milyen informatikai tudásra van szükségünk? Könyvtáros vagy webkönyvtáros, esetleg információs szakember? A könyvtár mint közösségi tér: térrendezés a közösségi funkcióért. Bemutatjuk az UTCA közös katalógusát és az újgenerációs katalógusokat (VideoDB, Koha, Evergreen).
  • Új Magyarország. Új könyvtárak? Új könyvtárfejlesztési tervek, új operatív programok, új stratégia Hova tovább magyar könyvtárügy 2008 és 2013 között? Milyen lehetőségeket kínál az Új Magyarország Fejlesztési Terv két könyvtárfejlesztési forráslehetőségeket is tartalmazó operatív programja? Hogyan tudjuk őket mindinkább kiaknázni? Egyedül, vagy együtt egymással kooperálva? Választ keresünk, arra, hogy melyek az új stratégiai terv erősségei, gyengeségei, milyen lehetőségeket tartalmaz, és milyen veszélyekre kell, hogy figyelmeztessen bennünket!
  • Input-output: humánerőforrást kibocsátó intézmények és felvevőpiac. Oktatás másként 2006-tól, pályakezdők másként 2009-től Mit adhat a felsőoktatás a hallgatóknak és rajtuk keresztül a könyvtáraknak? Milyen lesz a szakmai felkészültsége a bolognai rendszerben végzett hallgatóknak? Mit és mindazt hogyan kellene tanítani az intézményekben? Milyen szakemberekre van szükségük a különböző típusú könyvtáraknak? Mik a legalapvetőbb preferenciák? Mik a tapasztalatok, mennyit ér a diploma, mire lehet használni és mire nem? Oktassuk azt amire szükség van és tudjuk meg attól akinek szüksége van rá! Ismerjük meg a kibocsátókat és tervezzük tudatosan intézményi humánpolitikánkat!

Nincsenek megjegyzések: